Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ 2011 - 2012



ΘΕΜΑ :
"Παιδί και  Διαδίκτυο"

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ :
ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Δημοσιογράφος - Οικονομολόγος

Πότε :

Παρασκευή  11 Νοεμβρίου 2011
Ωρα 7 μμ (19:00, ακριβώς)

Τόπος :
Αίθουσα Ιερού Ναού Αγίας Βαρβάρας Κομοτηνής


«Παιδί και Internet»
Μέσα στις 180 σελίδες του και σε φιλικό στον αναγνώστη σχήμα, το βιβλίο παρουσιάζει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για το Internet, ενημερώνει για τους κινδύνους που υπάρχουν σ' αυτό, και προσφέρει τις απαραίτητες συμβουλές, ώστε με την ενεργό παρέμβαση γονέων και εκπαιδευτικών να αποφευχθούν ο εθισμός και οι αρνητικές επιδράσεις του στα παιδιά.

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην επιρροή του διαδικτύου στον χαρακτήρα, την παιδεία, την προσωπική ζωή, τις διαπροσωπικές σχέσεις και τη σεξουαλικότητα των παιδιών, ενώ περιγράφονται οι κίνδυνοι από τη βία, το έγκλημα, την πορνογραφία, την παιδοφιλία και το τζόγο, που εύκολα μπορούν να συναντήσουν τα παιδιά στα διαδικτυακά ταξίδια τους. Επίσης, παρουσιάζονται ενδιαφέροντα στοιχεία για τα κοινωνικά δίκτυα (social networks), τα δωμάτια συζητήσεων και τα ιστολογία (blogs). Κλείνοντας, το βιβλίο εστιάζει την προσοχή του στο διογκούμενο φαινόμενο του διαδικτυακού εθισμού και δίνει βασικές κατευθύνσεις για μια ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο Internet.


Ο Μάκης Παπαγεωργίου είναι οικονομολόγος-δημοσιογράφος. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962 και αποφοίτησε από το Λεόντειο Λύκειο Νέας Σμύρνης. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ), καθώς και στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών. Παράλληλα, σπούδασε μουσική στο Ελληνικό Ωδείο και το Εθνικό Ωδείο. Γνωρίζει Γαλλικά και Αγγλικά. Από το 1991 έως σήμερα διευθύνει τη διαφημιστική εταιρεία Εχοθ33. Προηγουμένως, εργάστηκε στον Όμιλο Interamerican (Διεύθυνση Marketing, και Οικονομική Διεύθυνση). Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το 1997. Συνεργάστηκε με τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος 89,5 (2001¬2009) και με την Πειραϊκή Εκκλησία 91,2 (1997-2001), παρουσιάζοντας καθημερινές και εβδομαδιαίες ενημερωτικές εκπομπές. Παράλληλα, αρθρογράφησε στις εφημερίδες Παρόν, Απογευματινή, Σφήνα, και στο περιοδικό Τόλμη. Είναι μέλος των επιμελητηρίων, των επιστημονικών και επαγγελματικών ενώσεων του κλάδου του, αλλά και σωματείων με κοινωνική δράση.

Έρευνα του Ελληνικού Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, δείχνει ότι παιδιά νηπιαγωγείου έχουν σελίδα στο Facebook

Το 2,5% μαθητών γυμνασίων και λυκείων είναι εθισμένα με το διαδίκτυο
Ο Μάκης Παπαγεωργίου οικονομολόγος-δημοσιογράφος παραδέχθηκε ότι τους γονείς, τους φοβίζει η έννοια του ιντερνέτ, ωστόσο όπως είπε είναι απαραίτητο στην εποχή μας και αποτελεί βασικό προσόν για την επαγγελματική αποκατάσταση των σημερινών νέων και αυριανών εργαζομένων. Από την άλλη, μίλησε για τους κινδύνους που κρύβει, εστιάζοντας στο ρόλο που θα πρέπει να έχουν οι γονείς, στη σχέση του παιδιού τους με το διαδίκτυο. 

Είναι παράλογοι όσοι γονείς αποφεύγουν το διαδίκτυο  και αποτρέπουν και τα παιδιά τους από τη χρήση του; 
-Όσοι ασχολούνται με τα παιδιά, δάσκαλοι, παππούδες, γιαγιάδες και γονείς φοβούνται λιγάκι όταν γίνεται λόγος για ιντερνέτ, αλλά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από ότι φανταζόμαστε αρκεί να ασχοληθούμε με το κομμάτι που λέγεται ίντερνετ. Το βασικό μήνυμα είναι αυτό. Είναι ένα από τα αντικείμενα με το οποίο ασχολούνται τα παιδιά μας, όπως ασχολούμαστε με ένα σωρό άλλα πράγματα που αφορούν τα παιδιά μας, καλό είναι να βάλουμε μέσα στην ατζέντα των θεμάτων μας και το ίντερνετ. 
Μπορούμε να το απαγορέψουμε; 
-Είναι έγκλημα να απαγορεύσουμε στο παιδί μας το ίντερνετ, για πολλούς και διάφορους λόγους. Καταρχήν το παιδί, είναι και στην ανθρώπινη φύση αυτό, αν του πεις ότι απαγορεύεται κάτι σίγουρα θα το βρει, θέλουμε δε θέλουμε.  Αλλά θα πάω στο ουσιαστικότερο μέρος, ότι το ίντερνετ αποτελεί πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της βασικής παιδείας. Αν βγει αύριο ένα παιδί στην αγορά εργασίας, θα του ζητήσουν τουλάχιστον απολυτήριο λυκείου, αγγλικά και καλή χρήση υπολογιστή και ίντερνετ. Δεν πρέπει να κάνουμε το λάθος που έκαναν οι προ-παππούδες που έλεγαν «τι να τα κάνεις τα γράμματα» με αποτέλεσμα να έχουμε αρκετούς αναλφάβητους στον 20ο αιώνα και στον 21ο αιώνα.  Δεν πρέπει να κάνουμε το λάθος να έχουμε ψηφιακά αναλφάβητους, θα είναι έγκλημα για τα παιδιά μας. Πρέπει να τους δώσουμε σωστές βάσεις στο ίντερνετ και στη χρήση του υπολογιστή. Να μάθουν να το χρησιμοποιούν ως ένα εργαλείο για τη δουλειά τους. 
Όλα αυτά τα παρουσιάζετε στο βιβλίο σας «Παιδί και Internet; 
-Το βιβλίο μου «Παιδί και ίντερνετ» είναι το πρώτο μου βιβλίο. Μετά από 20 χρόνια στον χώρο των ΜΜΕ, είτε με την ιδιότητα του διαφημιστή, είτε του δημοσιογράφου, σκέφτηκα ότι έπρεπε να το γράψω. Είναι ένα μικρό βιβλίο, σαν τσέπης. Διαβάζεται άνετα γιατί είναι γραμμένο δημοσιογραφικά και όχι επιστημονικά, ώστε ένας γονιός να καταλάβει τι προσφέρει το ίντερνετ και γιατί είναι η μεγαλύτερη επανάσταση μετά την βιομηχανική επανάσταση στο χώρο της σκέψης, της επιστημονικής και της τεχνολογικής. 
Ποιες είναι οι συμβουλές που πρέπει να δώσουμε; 
-Είναι θέμα επαφής με τα παιδιά μας. Αν έχουμε μάθει να ζούμε με τα παιδιά μας, να διαβάζουμε με τα παιδιά μας, να βλέπουμε τηλεόραση μαζί με τα παιδιά μας, να παίζουμε, έτσι θα μάθουμε μαζί με το παιδί μας να είμαστε μπροστά στον υπολογιστή.  Μιλάμε για τις ηλικίες μέχρι 12-13 ετών. Το ίντερνετ και η χρήση του υπολογιστή έχουν μια απίστευτη διείσδυση ακόμη και στο νηπιαγωγείο.  Σε μια πρόσφατη έρευνα που έκανε το ελληνικό κέντρο ασφαλούς διαδικτύου προέκυψαν απίστευτα ποσοστά παιδιών του νηπιαγωγείου που έχουν ακόμη και σελίδα στο Facebook,  ενώ θεωρητικά στο Facebook μπορεί να μπεις,  αν έχεις συμπληρώσει το 13ο έτος της ηλικίας σου. 
Για αυτή την κατάσταση ευθύνονται και οι γονείς; 
-Σαφέστατα είναι ευθύνη των γονιών. Όπως δεν θα αφήσουν το παιδί τους, ιδιαίτερα στην ηλικία από 5 έως 14ων, στην πλατεία μόνο του να μιλάει στον οποιονδήποτε άγνωστο, το ίδιο πρέπει να κάνουν και στο ίντερνετ. Ο γονιός θα πρέπει να καθίσει μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή και μαζί να περιηγηθούν. Στις ηλικίες 12-13 ετών ο υπολογιστής θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν μια οποιαδήποτε κοινόχρηστη συσκευή του σπιτιού.  Δεν μπορεί το παιδί στην ηλικία αυτή να έχει έναν υπολογιστή στο δωμάτιο του.  Μπορούμε κάλλιστα να του εξηγήσουμε ότι όπως δεν έχουμε ένα ψυγείο σε κάθε δωμάτιο ή μια ηλεκτρική κουζίνα ή μια τηλεόραση, έτσι και ο υπολογιστής είναι σε κοινόχρηστο χώρο. 
Πότε έρχεται ο εθισμός στο διαδίκτυο; 
- Δεν έχουμε επαρκή επιστημονικά στοιχεία στη χώρα μας. Εντούτοις όμως η δεύτερη παιδιατρική κλινική του νοσοκομείου Αγλαΐα Κυριακού,  που ειδικεύεται ως μονάδα στην απεξάρτηση των παιδιών από το διαδίκτυο, εκτιμά από τις έρευνες της ότι σήμερα στη χώρα μας το 2,5% των παιδιών γυμνασίου – λυκείου είναι 2,5% εξαρτημένα. Οι γονείς δεν έχουν εκπαιδευτεί και δεν μπορούν να διαγνώσουν τα συμπτώματα, ψυχικά και σωματικά, αυτής της εξάρτησης. Κάποιοι βέβαια δεν θέλουν να τα διαγνώσουν αντίθετα θέλουν να το κρατήσουν κρυφό και δεν απευθύνονται στους ψυχολόγους ή στους γιατρούς, που είναι αρμόδιοι γι’ αυτό το θέμα. 
Πόσο εύκολα το παιδί μπορεί να εθιστεί; 
-Τα παιδιά μπορούν να μπουν στον χώρο του εθισμού. Εγώ θα πω ένα παράδειγμα: Ο Bill Gates, στον οποίο οφείλουμε προφανώς πολλά για την ανάπτυξη του χώρου των υπολογιστών, ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, όταν ρωτήθηκε πρόπερσι αν βάζει όρους στα παιδιά του αναφορικά με τη χρήση των υπολογιστών, ιδιαίτερα όταν είναι συνδεμένα με το διαδίκτυο, είπε ότι επιτρέπει στα παιδιά του τη χρήση τους μέχρι τρία τέταρτα τις καθημερινές ημέρες και μέχρι 1 ώρα τα σαββατοκύριακα. Όταν το λέει αυτό ένας άνθρωπος, που θα μπορούσε να έχει σε οποιοδήποτε δωμάτιο του σπιτιού του υπολογιστή, καταλαβαίνεται. Ο Bill Gates δεν έχει σελίδα στο Facebook. Άνθρωποι τέτοιου βεληνεκούς προσέχουν πάρα πολύ το θέμα της εξάρτησης και του εθισμού. 
Άλλοι κίνδυνοι που υπάρχουν και που τους εντοπίζεται στο βιβλίο,  είναι και οι κίνδυνοι με τις διαπροσωπικές σχέσεις; 
-Στο διαδίκτυο θα πρέπει να μας προβληματίσει, το που θα πέσουν τα παιδιά μας, ποιοι μπορεί να καραδοκούν. Πρέπει να ενημερωνόμαστε, να ξέρουμε να το χειριζόμαστε και κυρίως να ξέρουμε ότι το ίντερνετ είναι σαν να είμαστε πάνω σε ένα λόφο.  Δεν πρέπει να δώσουμε προσωπικά μας στοιχεία, δεν πρέπει να δείξουμε φωτογραφίες που μπορούν να καταλάβουν οι άλλοι που βρισκόμαστε.  Δεν θα επιτρέψω στο παιδί μου να βάλει μια φωτογραφία και να λέει από έξω «δεύτερο δημοτικό σχολείο Κομοτηνής», διότι αν θέλει να το βρει, θα το βρει, δε συναντάμε αγνώστους, πρέπει να βάλουμε απλούς κανόνες! 
Σε ότι αφορά τα κοινωνικά δίκτυα. Τι γνώμη έχεις για τη νέα μόδα; 
-Τα κοινωνικά δίκτυα είναι κυρίως το Facebook που γνωρίζουν τα περισσότερα παιδιά, το twitter και άλλα, κυρίως όμως είναι η χρήση του facebook. Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν και τα καλά τους και τα κακά τους. Είναι καλά γιατί βοηθούν στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και ίσως βοηθούν παιδιά τα οποία δυσκολεύονται σε πρώτο επίπεδο να μιλήσουν πρόσωπο με πρόσωπο. 
Έχουν όμως και κινδύνους. Κινδύνους εξάρτησης αν το παιδί συνεχώς ασχολείται με το facebook και κινδύνους αν δεν έχει μάθει απλούς κανόνες ασφαλείας σαν αυτούς που αναφέραμε προηγουμένως. Θα πρέπει να ξέρουμε πως οτιδήποτε αναρτήσουμε, είτε στο facebook, είτε στο διαδίκτυο ταυτόχρονα μπορεί να γίνει κτήμα του οποιουδήποτε, ακόμη και αν το μετανιώσουμε μετά, γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί

"Συνέντευξη Δήμος Μπακιρτζάκης ΧΡΟΝΟΣ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου